THAUMA GYÓGYCIKK – Gyógyászati Segédeszköz Szaküzlet
Thauma Gyógycikk

Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2021. 03. 05. napjától

 

Bevezető rendelkezések

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Thauma Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (a továbbiakban Thauma Kft., Szolgáltató, úgyis mint Eladó) és a vele kapcsolatba lépő felhasználó(k) (a továbbiakban: Felhasználó, Vásárló úgyis mint Vevő) között, a www.thauma.hu weboldalon található elektronikus áruházban (a továbbiakban: Thauma Online Szaküzlet, Online Szaküzlet, úgyi mint Webáruház) létrejövő, vagy annak igénybevételével megvalósuló termékértékesítésre és szolgáltatásnyújtásra irányuló jogviszonyokat szabályozza.

 

Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely az Online Szaküzlet és a Felhasználó között elektronikusan jön létre. Az Online Szaküzlet használatával a Felhasználó kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadta a jelen ÁSZF-ben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

Az ÁSZF folyamatosan elérhető a webáruházban elhelyezett Általános Szerződési Feltételek linkre kattintva. Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF külön értesítés és indoklás nélküli módosítására, amelyre tekintettel Vevő felelőssége, hogy az Általános Szerződési Feltételek módosítását kövesse. A webáruház, ÁSZF módosítást követő használata a módosítás elfogadását jelenti. Az Online Szaküzletet csak az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit elfogadó személy használhatja. Amennyiben a Felhasználó az Online Szaküzletbe belép és annak használatát folytatja, úgy azzal kijelenti, hogy a felhasználás feltételeit és adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerte és elfogadja.

 

Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a Thauma Online Szaküzlet szolgáltatásait. Az Online Szaküzletnek nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja ill. kiderítse ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Felhasználót terheli.

 

Szolgáltató adatai

 

Elérhetőségi adatok

 

URL: www.thauma.hu

 

Központi telefonszám: +36 20 210 2667, +36 37 500 656

 

Központi e-mail cím: info@thauma.hu, gyogycikk@thauma.hu

 

Postacím: 3200 Gyöngyös, Kossuth út 32.

 

Ügyfélszolgálat: H-P: 8-17 h; SZ: 9-12 h

 

Cégadatok

 

A cég elnevezése: THAUMA Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A cég rövidített elnevezése: THAUMA Kft.

A cég székhelye: 3200 Gyöngyös, Kossuth út 32.

Cégjegyzékszámai: 10-09-021553

Nyilvántartó hatóság: Egri Törvényszék Cégbírósága

A cég főtevékenysége: Gyógyászati termék kiskereskedelme

A cég adószáma: 11182823-2-10

A cég pénzforgalmi jelzőszáma: 10400528-50526665-48531000

 

Elektronikus szerződéskötésre vonatkozó szabályok

 

A szerződés elektronikus úton való megkötéséhez szükséges technikai lépések leírása:

 

A Vásárló a ’Termékek” menüben navigálva tájékozódhat a rendelhető termékek, szolgáltatások (a továbbiakban: Termékek) köréről, áráról, megjelenéséről.

 

A böngészéshez és vásárláshoz nem szükséges a regisztráció. Regisztráció nélkül, az adatok eseti megadásával elvégezhető a megrendelés leadása. Amennyiben a Felhasználó elvégzi a rövid regisztrációt, úgy „Saját profil”-t létesít, ahol számlázási adatait mentheti, vásárlásait nyomon követheti, valamint a „Kedvencek” funkció használatával a gyakran vásárolt, kedvelt termékeket fiókjában tárolhatja, mindezekkel megkönnyítve a Webáruház használatát.

 

A Termék részletes adatlapját, a Vásárló a „Részletek” feliratú gombra vagy a termék képére, nevére történő kattintással tekintheti meg.

 

A Vásárló a Termék adatlapon - a Termékváltozatok szükség szerinti szűrését és a rendelni kívánt darabszám beállítását követően - a megvásárolni kívánt termékváltozat kosár ikonjára (Kosár ikon) kattintással tudja a terméket kosárba helyezni. A kosárba helyezéskor egy felugró ablak tájékoztatja a Vásárlót a termék sikeres kosárba helyezéséről, ahonnan a Vevőnek lehetősége van kosarának a megtekintésére (Kosár megtekintése) vagy a vásárlás folytatására (Vásárlás folytatása).

 

Amennyiben a Vásárló nem a Termék adatlapon végzi a kosárba helyezést, úgy a Felhasználó a kosár ikonú/ „Kosárba” feliratú gombra kattintással tudja a terméket kosarába helyezni akként, hogy kattintásra egy felugró ablak jelenik meg a termékváltozatok listázásával, amely szűrését és a rendelni kívánt darabszám beállítását követően, a megvásárolni kívánt termékváltozat „kosár ikon”-jára kattintással tudja a terméket kosárba helyezni. A kosárba helyezéskor egy felugró ablak tájékoztatója a Vásárlót a termék sikeres kosárba helyezéséről, ahonnan a Vásárlónak lehetősége van kosarának a megtekintésére vagy a vásárlás folytatására.

 

A Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a termék(ek) kosárba helyezése nem eredményezi a termék lefoglalását, illetőleg nem jelenti a Vásárló részéről sem a vételi szándék kinyilvánítását, sem a megrendelés véglegesítését.

 

A kosár megtekintésének a választása esetén a kosár tartalma jelenik meg (előhívható a jobb felső sarokból is, illetve a balmenüből is), ahol leellenőrizhető a kosár tartalma. A kosár áttekintése oldalon módosítani tudja a megrendelést és tételt tud törölni. Ha mindent rendben talált, akkor a „Tovább a személyes adatokhoz” gombra kattintva elkezdheti a megrendelést, amely során regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával, illetve a saját fiókba történő bejelentkezéssel regisztrált fiókjáról indíthatja a megrendelést.

 

A személyes adatot megadását követően a továbblépéshez szükséges megadni a szállítási- és a fizetési módot. A szállítás GLS vagy saját gépjárműves futárszolgálattal történik. Házhozszállítás esetén a szállítási adatokat kell megadnia, amennyiben az a számlázási címtől eltérő cím. Az utánvét szolgáltatás feláras szolgáltatás a mindenkori ÁSZF szerinti díj kerül felszámításra.

 

A „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva a Megrendelés befejezése összesítő oldal tölt be, ahol a Vásárló a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti megrendelését.

 

A „Vásárlás véglegesítése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el a THAUMA Kft. részére.

 

A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja. Az oldalon a megrendelési folyamat alatt a fejlécen nyomon követhető a folyamat állása [i) Kosár áttekintése, ii) Személyes adatok, iii) Megrendelés befejezése] és a „Vissza az adatokhoz” gombra kattintással az előző lapra szabadon visszaléphet a Vásárló.

 

Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a "Vásárlás véglegesítése" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, amely a Vásárló részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a Thauma Online Szaküzlet a Vásárló ajánlatát elfogadta.

 

A vásárlás véglegesítése lezárásaként a „Köszönjük a vásárlást. E-mailben kiküldtük a részleteket.” felirat jelenik meg és postafiókjába automatikusan kiküldésre kerül a Vásárló által tett ajánlat.

 

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte: A Vásárló a “Vásárlás véglegesítése” gombra történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. A Vásárló ajánlatának, megrendelésének Thauma Kft-hez való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez. A megrendelés leadása nem eredményezi az Thauma Kft. és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Thauma Kft. késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Thauma Online Szaküzlethez a megrendelés megérkezett. Vásárló köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni, annak mellékletét ill. abban feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége. A vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását. A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Thauma Online Szaküzlet kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza. A Vásárló a Szaküzlet honlapjának használatával, regisztrációval, adatok megadásával, megrendelés leadásával elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.

 

Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat a Thauma Online Szaküzlet ügyfélszolgálatához, ahol készséggel állunk rendelkezésére. A Thauma Online Szaküzletben vásárolt termékek kereskedelmi továbbértékesítése nem megengedett.

 

A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a Thauma Online Szaküzlethez vagy a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a Thauma Online Szaküzletet semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.

 

Termék rendelkezésre állása: Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, vagy nem beszerezhető a weboldalon feltüntetett időtartamon belül, úgy a Thauma Online Szaküzlet fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés a Vásárló számára haladéktalanul visszautalásra kerül.

 

Termékinformációk: A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos alapvető tudnivalókat (így azok tulajdonságai, jellemzői; műszaki paraméterek, stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán [termék adatlap] ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.

 

Adatbeviteli hibák: Az THAUMA Kft. az adatbeviteli hibáknak (félrekattintások) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja. A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában, a Vásárlás véglegesítéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (lsd. fentebb leírtak „A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja. Az oldalon a megrendelési folyamat alatt a fejlécen nyomon követhető a folyamat állása [i) Kosár áttekintése, ii) Személyes adatok, iii) Megrendelés befejezése] és a „Vissza az adatokhoz” gombra kattintással az előző lapra szabadon visszaléphet a Vásárló.”).

 

Árfeltüntetés: Az Online Szaküzlet által megvételre kínált termékek, szolgáltatások feltüntetett, magyar forintban megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak). A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges kiszállítás/utánvét költségeit. Ezek mértékét a Megrendelés befejezése összesítő oldalon ellenőrizheti. A feltüntetett vételárak mindig végleges eladási árak, azaz akció esetén azok már a kedvezményt tartalmazzák. Szaküzletünk a megrendelhető termékek/szolgáltatások vonatkozásában az árváltoztatás jogát fenntartja. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Áfa visszatérítés: Thauma Kft. az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza. A Thauma Online Szaküzlet szavatolja, hogy rendelés folyamata végén a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a kosárba helyezett termékek vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének elküldése előtt.

 

Hibás/téves árfeltüntetés: Amennyiben a Szaküzlet minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Thauma Online Szaküzletben, akkor a Thauma Kft. nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan: i) nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér; ii) esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár; iii) egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár. Thauma Kft. az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.

 

A szerződés írásbelisége, iktatása: A Thauma Online Szaküzlet használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A THAUMA Kft. azt külön nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

 

Az ügyintézés, szerződés nyelve: Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.

 

Fizetési Információk, díjak

 

AZ Online Szaküzletben az alábbi fizetés lehetőségek közül választhat a Vásárló:

 

i) Utalással előre (a visszaigazoló e-mailben közöltek szerint)

ii) Bankkártyával megrendeléskor

iii) Utánvéttel 499 999,-- Ft értékhatárig (azaz a csomag átvételekor a futárnak készpénzzel vagy bankkártyával)

iv) Szaküzletben átvételkor (ezen esetben gyöngyösi szaküzletünkben bankkártyával és készpénzzel fizethet)

v) Utalással utólag (egyedi paraméterű írásbeli keretszerződés fennállása esetén választható)

 

A webáruházban feltüntetett árak az áru megrendelésének időpontjában aktuális Online Szaküzlet árak, forintban értendők és az áfát tartalmazzák.  A vásárlás nincs minimum összeghatárhoz kötve. Az árak nem tartalmazzák a házhozszállítás költségét, illetve az utánvét különszolgáltatás költségét.

 

A szállítási díj 19 999 Ft vásárlási összegig 1 890 Ft, 20 000 Ft-tól a szállítás ingyenes.

 

Az utánvét szolgáltatás díja:

10 000 Ft-ig

590 Ft

 

20 000 Ft-ig

770 Ft

 

50 000 Ft-ig

960 Ft

 

100 000 Ft-ig

1 100 Ft

 

100 001 Ft-tól

1 250 Ft

 

Vásárláskor bankkártyás fizetés menete:

  

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése (Vásárlás véglegesítés) után Önt a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. weblapjára irányítjuk, ahol a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják.

 

A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, és Maestro típusú kártyákat fogadja el.

 

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

 

A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. hibaüzenetben közli a hiba okát

 

Bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége: (1) kártyaszám (a kártya előlapján szereplő, 13-19 jegyű szám) (2) lejárati dátum (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám) (3) érvényesítési kód (a kártya hátlapján az alá írás panelen található számsor utolsó három jegye) (CVV2, vagy CVC2).

 

Ahhoz, hogy a kártyás vásárlás sikeres legyen a következőkre figyeljen: i) csak a fenti kártyatípusokkal próbáljon fizetni ii) a számláján legyen mindig megfelelő fedezet iii) pontosan adja meg a kártyaadatokat iv) figyeljen arra, hogy kártyája ne legyen lejárva.

 

Az Online Szaküzlet felé történő fizetési tranzakció költsége nem terheli a fizető kártyabirtokost.

 

Átvétel / Házhozszállítás

 

Az árucikkek átadása szaküzletünkben vagy házhozszállítás útján történik. Akinek az eszköz további betanítása szükséges, azt kérjük, szaküzleti átvételt válasszon.

 

i) Bolti átvétel (bolti átvételre a közzétett nyitvatartási időben van lehetőség).

ii) Házhozszállítás (19 999 Ft vásárlási összegig 1 890 Ft, 20 000 Ft-tól a szállítás ingyenes).

 

Bolti átvétel: A "Visszaigazolás - megrendelés elfogadása" e-mail értesítéstől számított 1-5 munkanap. Az átvétel lehetőségéről a vásárló minden esetben telefonon vagy e-mail útján értesítést kap, az átvétel lehetősége ezt követően nyílik meg. 

Házhozszállítás: A "Visszaigazolás - megrendelés elfogadása" e-mail értesítéstől számított 1-5 munkanapon.

 

A megvásárolt termékeket az Eladó a GLS futárszolgálattal vagy saját gépjárműves futárszolgálattal juttatja el a Vevőhöz. A kiszállított csomagot a futárcég a szállítási címen adja át a címzettnek, vagy más nagykorú, önmagát igazolvánnyal igazolni tudó személynek.

 

Kérjük, hogy a szállítási címet részletesen és pontosan (emelet, ajtó, egyéb információ megadásával) töltse ki! Kérjük, hogy átvétel előtt vizsgálja meg a küldemény csomagolását, és csak akkor vegye át, ha sértetlen! A kézhez kapott dobozok egyikében található a számla. Az áru átvevője köteles a küldeményt a fuvarozó jelenlétében megvizsgálni, és nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani, és a felismerhető hiányosságokról vagy egyéb károkról a fuvarozóval közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető okát, valamint, a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet felvenni, továbbá a sérülést és a kárt a fuvarozónak és a Szolgáltatónak haladéktalanul bejelenteni. Amennyiben a futárszolgálat szolgáltatásával kapcsolatban bármilyen kérdése, észrevétele, megjegyzése lenne, kérjük, írjon e-mailt, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat. A kiszállított termék a Thauma Kft. tulajdonában marad mindaddig, amíg a vételárfizetés teljes egészében meg nem történik.

 

TB-GYSE házhozszállítás:

 

- Egyszerűsített kiszállítás: Társadalombiztosítási támogatással (vényre) rendelt gyógyászati segédeszköz közül a sztómaterápia és inkontinencia (defek.) termékkörökben van lehetőség egyszerűsített kiszállításra, amennyiben a felhasználó a kockázatokról tájékozódott, az illetékestől megkapta a szükséges információt és a gyógyászati segédeszköz használatát ismeri, illetve arra betanították.

- Egyedi rendelések kiszállítása: Elsődlegesen Heves megye területén van lehetőség a vényre rendelt gyógyászati segédeszköz előjegyzett kiszállítására. Kérjük, a részletekért érdeklődjön szaküzletünkben személyesen, telefonon vagy e-mail útján.

 

Jogszabályon alapuló elállási joga

 

Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-a értelmében a Webáruházban vásárolt termékek tekintetében. A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

1. a terméknek,

2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

 

A fogyasztónak minősülű Vásárlót nem illeti meg az elállási jog

1. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

2. olyan testen viselt, vagy egyéb ok folytán egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása, felvétele után nem küldhető vissza;

3. minden olyan egyéb esetben amikor a felek ebben megállapodtak.

 

A fogyasztónak minősülő Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben a weboldalon feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Thauma Kft. részére az elállásra nyitva álló időszak alatt.

 

A fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentiekben meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Thauma Kft. részére.

 

Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő közlés esetén az e-mail megérkezésének időpontját veszi figyelembe Szaküzletünk a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

A fogyasztónak minősülő Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási Időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a Thauma Kft. részére.

A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül visszaküldeni a Thauma Kft. (3200 Gyöngyös, Kossuth út 32.). A visszaküldés költsége a fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli. A Thauma Kft-nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

 

Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (arról szóló értesüléstől) számított 14 napon belül a Thauma Kft. visszatéríti a fogyasztónak minősülő Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve a termék visszaküldéséért fizetett költséget. A Thauma Kft. jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket. Visszatérítés csak banki átutalás formájában lehetséges, így kérjük szíveskedjenek az igény bejelentésekor a bankszámlaszámot megadni.

 

Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék megvásárlására irányuló szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal eláll, azonban az elállással érintett terméket annak jellege, tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Thauma Kft. az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

 

A vonatkozó postai díjakról további információkat talál a Magyar Posta Zrt. által üzemeltetett www.posta.hu weboldalon.

 

Felelősség, jótállás, szavatosság

 

Felelősség

 

Vásárló által kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítésekre, amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint olyan egyéb károkat, amelyek a Online Szaküzlet részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak. Szerződésszegés esetén a Thauma Kft. csak a szerződéseknél tipikus, előre látható és ténylegesen bekövetkezett károkért vállal felelősséget. Az Online Szaküzlet részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb paraméterekkel rendelkezik.

 

Szaküzlet semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma a Vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következett be.

 

A kiválasztott termék adatlapján feltüntetjük a termék tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatolunk, azonban amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a termékkel együtt kérjük ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen jelezni az ügyfélszolgálatunknak, és természetesen haladéktalanul pótoljuk.

 

Thauma Kft. minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért. A honlapunk tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltatók oldalaira mutatnak, azonban Szaküzletünk nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve adatvédelmi megfelelőségéért. Online Szaküzlet a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a www.thauma.hu oldalon harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.

 

Jótállás

 

A Thauma Kft-t a termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a fogyasztó részére történő átadásával kezdődik. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

 

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát i) szakszerűtlen üzembe helyezés ii) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, iii) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, iv) elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:

 

Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szaküzletnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

 

Ha a Szaküzlet a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

A fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

Kellékszavatosság

 

A fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Szolgáltatóval. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

Termékfelelősség

 

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékfelelősségi/termékszavatossági igényt érvényesíthet. A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

 

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

A Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyárotta, illetve hozta forgalomba, vagy ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Eljárás hibás termék esetén, reklamáció

 

A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény nyitvatartási időben érvényesíthető. Ha a Vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a Vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.

 

Kérjük a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült szíveskedjen a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi, vagy minőségi kifogása van, szíveskedjen ügyfélszolgálatunknak bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más, vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.

 

Jogérvényesítés, panaszkezelés

 

Panaszügyintézés

 

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az Thauma Kft-nél terjesztheti elő (3200 Gyöngyös, Kossuth út 32.; www.thauma.hu). A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

 

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

- Bejegyzés a vásárlók könyvébe. Az ide írt bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.

 

Záró rendelkezések

 

A Thauma Online Szaküzlet információs rendszer biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”); az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény; a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet; az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet; a fogyasztó és a vállalkozás között szerződés részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet; a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.

 

A thauma.hu honlapot a szerzői jog védi. A szerzői jogi jogosultja a Thauma Kft. A honlapon feltüntetett szolgáltatások, valamennyi megjelenített tartalom szellemi alkotásnak minősül, aminek bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása a jogosult engedélye nélkül nem megengedett. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Thauma Online Szaküzlet, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak tekintetében.

 

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követő felhasználói tevékenységre, leadott megrendelésekre alkalmazandóak. A Thauma Kft. fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a www.thauma.hu-n előzetes figyelmeztetés nélkül.

 

 

 

 

Ⓒ THAUMA Kft. Minden jog fenntartva. | tervezte: mvitel.hu | készítette: webout.hu